خط تولید دستکش لاتکس معاینه

دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه

در اینجا ما به بررسی خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه می پردازیم.

دستکش لاتکس معاینه کالای مصرفی بهداشتی است که در بیمارستانها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، سالن های زیبایی، کارخانه ها و کار با مواد شیمیایی استفاده می شود. خط تولید این دستگاه شامل پنج قسمت اصلی یعنی آماده سازی مواد غوطه وری قالب ها، تست، شستشو و بسته بندی است که تماما توسط شرکت لاندا اجرا می شود. شما می توانید پروسه کامل راه اندازی خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه را مطالعه بفرمایید.

جزئیات محصول

6000 تا 12000 در ساعت

5*4*60 متر

5*4*110 متر

سه فاز

6 – 10 نفر

لاتکس کامپاند شده

plc & inverter

دیگ روغن

3500 – 9500

تولید انواع دستکش های زیر در خط تولید

دست کش یکبار مصرف یک مورد ضروری در هر محیط مراقبت بهداشتی است. آنها نه تنها از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران در برابر قرار گرفتن در معرض میکروب های بالقوه خطرناک محافظت می کنند، بلکه به ایجاد سابقه ای از بهداشت و مراقبت در سراسر صنعت کمک می کنند. اگرچه این نباید تعجب آور باشد، چیزی که ممکن است متوجه نشده باشید این است که دستکش های یکبار مصرف همه یکسان ساخته نشده اند.

تولید انواع دستکش ها در خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه

مواد مختلف و انتخاب های طراحی باعث می شود که برخی محصولات برای محیط های مختلف پزشکی مناسب تر باشند. و اگر نوع اشتباهی از دستکش را برای تمرین خود سفارش دهید، ممکن است منابع را هدر دهید و خطر سوراخ شدن، پاره شدن و پارگی را افزایش دهید.

دستکش های یکبار مصرف معمولا از یکی از سه ماده نیتریل، لاتکس یا وینیل ساخته می شوند. در این وبلاگ، آنچه این دستکش ها را از یکدیگر متمایز می کند را بررسی خواهیم کرد و همچنین راهنمایی هایی را ارائه خواهیم داد که هر نوع برای چه محیط هایی مناسب تر است.

دستکش لاتکس

برای چندین دهه، لاتکس ستاره سنگی دنیای دستکش های یکبار مصرف پزشکی بوده است. این به این دلیل است که همانطور که اشاره شد داروین براون در دستیار پزشکدستکش های لاتکس در دهه های 1980 و 1990 در برابر پاتوژن های منتقله از خون مانند HIV توصیه می شد.

اما با افزایش محبوبیت آنها، موارد واکنش های آلرژیک نیز افزایش یافت. این منجر به تقاضای بیشتر برای جایگزین های دستکش یکبار مصرف بدون لاتکس، مانند نیتریل و وینیل شد. برای کسانی که حساسیت ندارند، دستکش های لاتکس راحت، نسبتا مقرون به صرفه هستند و درجه بالایی از حساسیت لمسی را ارائه می دهند.

با سطوح بالای انعطاف‌پذیری، محافظت و راحتی، دستکش‌های لاتکس یکبار مصرف برای اکثر محیط‌های پزشکی مناسب هستند – تا زمانی که آلرژی به لاتکس مشکلی نداشته باشد.

دستکش لاتکس

دستکش وینیل

دستکش های وینیل از PVC ساخته شده اند که یک فیلم مبتنی بر نفت است. مزیت اصلی دستکش های یکبار مصرف وینیل این است که ساخت آنها ارزان است.

همانطور که گفته شد، دوام کمتری نسبت به لاتکس و نیتریل دارند و محافظت محدودی در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا زیست پزشکی ارائه می دهند.

هنگامی که دستکش‌های وینیل کشیده یا خم می‌شوند، مولکول‌های جداگانه جدا می‌شوند و یکپارچگی سد محافظ به خطر می‌افتد. همانطور که اشاره شد، دستکش‌های وینیل نیز از نظر تأثیرات زیست‌محیطی، پرچم قرمزی را برافراشته‌اند بهداشت و ایمنی بین المللی.

دستکش های وینیل به دلیل هزینه کم و سطح حفاظت پایین، معمولاً در محیط های غیر خطرناک و کم آلودگی استفاده می شوند.

در صفحه خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس لینک زیر را دنبال کنید.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه بافت دستکش  با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

دستکش وینیل

دستکش نیتریل

دستکش های نیتریل در دهه 1990 به عنوان یک جایگزین لاتکس برجسته مطرح شدند. در حالی که آنها به اندازه همتایان لاتکس خود الاستیک یا انعطاف پذیر نیستند، دستکش های یکبار مصرف نیتریل به طور قابل توجهی بادوام تر و مقاوم تر در برابر مواد شیمیایی هستند.

به این ترتیب، این دستکش ها برای هر کسی که مجبور است با مواد شیمیایی بالقوه خطرناک و خورنده کار کند، انتخاب ایده آلی است. آنها همچنین برای اکثر محیط های پزشکی کاملاً مناسب هستند، به طور استثنایی در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند و خطر واکنش های آلرژی به لاتکس را از بین می برند.

دستکش لاتکس از بین دستکش های گفته شده از همه دستکش ها بهتر است به دلیل محافظت بالایی که دارد.و از ورود انواع ویروس ها ، باکتری ، قارچ ها و سایر مواد بیماری زا به دست جلوگیری میکند به همین دلیل است که در سال های اخیر خصوصا پس از شیوع ویروس کرونا تولید دستکش لاتکس به یکی از کسب و کار های پر سود تبدیل شده است.

در حال حاضر در اغلب مراکز بهداشتی و در خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از دستکش لاتکس استفاده میک نند. دستکش لاتکس معاینه باید پس از هر معاینه تعویض شود و از یک دستکش نمی توان برای بیش از یک نفر استفاده کرد.

دستکش نیتریل

خط تولید دستکش لاتکس معاینه

در ادامه خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه به موارد زیر می پردازیم.

تولید از قالب‌های دست‌شکل یا قالب‌های سرامیکی یا آلومینیومی استفاده می‌شود که ابتدا به طور گسترده در آب داغ و کلر شسته می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که باقیمانده‌ای از دسته‌های قبلی وجود ندارد. سپس فرم دهنده ها، که روی یک زنجیر متحرک پیوسته آویزان شده اند ، در مخلوطی از محلول نیترات کلسیم و کربنات کلسیم غوطه ور می شوند.

نیترات یک منعقد کننده است، در حالی که کربنات به رها شدن دستکش ها از مواد تشکیل دهنده کمک می کند.پس از خشک شدن، قالب‌ها در ترکیب لاتکس فرو می‌روند و مدت زمان غوطه‌وری ضخامت دستکش را تعیین می‌کند. در خط تولید دستکش لاتکس معاینه دستکش‌های تازه قالب‌گیری شده در مرحله بعد در مخلوطی از آب داغ و کلر شسته می‌شوند که پروتئین‌های باقی‌مانده لاتکس و مواد شیمیایی را حذف می‌کند تا به کاهش شدت واکنش‌های آلرژیک به لاتکس کمک کند.

سپس دستکش ها خشک و خشک می شوند، جایی که کشف بسیار مهم چارلز گودیر وارد فرآیند می شود. ولکانیزاسیون با ایجاد واکنش بین مولکول های لاستیک در لاتکس و مواد شیمیایی اضافه شده، دستکش ها را به حالت الاستیک تبدیل می کند و به دستکش ها خاصیت ارتجاعی می دهد تا احتمال پارگی آن ها کمتر شود.

پس از خشک شدن، دستکش‌ها دوباره آبکشی می‌شوند تا پروتئین‌های لاتکس بیشتری خارج شوند، سپس سرآستین‌ها مهره‌ها یا رول می‌شوند تا پوشاندن و پاشیدن آن‌ها آسان‌تر شود. خط تولید دستکش لاتکس معاینه

بعد از غوطه ور شدن در نشاسته ذرت

پس از غوطه ور شدن در نشاسته ذرت و خشک شدن نهایی، جت های هوای پنوماتیک دستکش های تمام شده را از شکل دهنده ها جدا می کنند یا کارگران آنها را با دست خارج می کنند. دستکش ها با هوای داغ می چرخند تا پودر باقیمانده از بین برود.

دستکش ها برای اطمینان از کیفیت با استفاده از روش های انجمن آمریکایی تست و مواد (ATSM) آزمایش می شوند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) این استانداردها را تنظیم می کند. تست نشت سوراخ سوزنی یکی از این روش هاست. کارگران دستکش ها را با یک لیتر آب پر می کنند، سپس دستکش ها را بسته و آویزان می کنند تا نشتی را بررسی کنند.

آزمون‌ها از دستورالعمل‌های مربوط به محدودیت‌های کیفیت قابل قبول (AQL) پیروی می‌کنند. این استانداردها درصدی را برای ارزیابی دسته ای از دستکش ها تعیین می کنند. AQL 2.5٪ به این معنی است که از نظر آماری، تنها 2.5 دستکش به ازای هر صد دستکش در تست کیفیت مردود می شود.

در خط تولید دستکش لاتکس معاینه اگر دستکش های شکست خورده یک دسته از این درصد از کل دسته بیشتر شود، تمام دستکش های آن دسته از کار می افتند. نتایج این آزمایش ها مشخص می کند که دستکش ها صنعتی یا پزشکی هستند.

برای سفارش و استعلام قیمت خشک کن لوازم آتشنشانی با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

تست دستکش

دو نوع دستکش آزمایشی وجود دارد که باید انجام شود. اولاً، دستکش‌ها قبل از اینکه بتوانند وارد بازار شوند، باید الزامات نظارتی را داشته باشند تا به عنوان درجه پزشکی گواهی شوند. پس از برآورده شدن این الزامات، برای اطمینان از حفظ کیفیت، به هر دسته از دستکش‌ها تست‌های ساده‌تری داده می‌شود.

برای آزمایش دسته ای، دستکش ها ابتدا با پر شدن با هوا و سپس با استفاده از آزمایش نشت سوراخ سوزنی مطابق با استانداردهای ASTM آزمایش می شوند. اگرچه همه دستکش‌ها سوراخ‌هایی دارند، اما این آزمایش تضمین می‌کند که سوراخ‌ها به اندازه کافی بزرگ نیستند تا مایعات به پوست برسد. کارگران دستکش ها را با یک لیتر آب پر می کنند و به مدت دو دقیقه مراقب نشتی هستند.

دسته‌های دستکش صنعتی باید دارای محدودیت کیفیت قابل قبول یا AQL 2.5٪ باشند که از نظر آماری به این معنی است که تنها 2.5 دستکش در هر 100 می‌تواند در آزمون مردود باشد. داشتن 1.5 دستکش به ازای هر 100 خرابی به این معنی است که دستکش از کیفیت بالاتری برخوردار است و می تواند در کاربردهای پزشکی استفاده شود.

شستشوی شیمیایی قالب ها و از سرگیری فرآیند

مصرف دستکش‌های لاتکس برای جلوگیری از انتشار آلودگی, ارتباط مستقیم مستقیم با مواد حساس, بهداشت فردی و شخصی, کنترل شیوع عفونت, می‌تواند نقش بسیار مهمی در سبد مصرف کنندگان بهداشتی و خانوادگی ایفا کند. در بین مزیت‌های این دستکش‌ها عبارتند از آلرژی – آلرژی, مقاومت بالا برای کشش و پاره کردن, بسته‌بندی مناسب و سهولت استفاده.

مزیت اصلی تشخیص دستکش‌های پلاستیکی, ایجاد کشش بیشتر است. یعنی با ایجاد چنین کششی, می‌تواند باعث راحتی فرد برای پوشیدن دستکش شود.

خط تولید دستکش لاتکس شامل: انبار مود اولیه، دستگاه کامپاند مواد شامل میکسچر و بالمیل، دستگاه تمام اتوماتیک تولید دستکش لاتکس، QC  و بسته بندی نهایی محصول مطابق استانداردهای لازم.برای تولید دستکش‌های لاتکس در مرحله اول، تامین مواد خام بسیار مهم است و ترکیبی با مقدار مشخصی از انواع مختلف مواد، از جمله لاتکس طبیعی و مصنوعی است.

در مورد چنین محصولاتی، فرمول ترکیب‌بندی بسیار مهم است و مستقیماً بر کیفیت محصول نهایی از نظر قدرت کشش، قدرت دستکش و … شرکت لاندا تاثیر می‌گذارد، با توصیه متخصصان، تحقیق بلند مدت و آزمون و خطا، بهترین فرمول برای ترکیب مواد خام را بدست می‌آورد و آن را به مشتریان قابل‌اعتماد خود می‌دهد.

دستگاه های اتوماتیک خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه

دستگاه‌های کاملاً اتوماتیک دارای نمونه‌های خارجی در کشورهای تولید هستند که علاوه بر مقادیر بسیار بالایی از این دستگاه، از جمله هزینه‌های گمرکی، حمل و نقل، راه‌اندازی و نصب، و نیز عدم دسترسی آسان به استفاده از ضمانت و سود کارکنان فنی یکی از نقاط ضعف دستگاه خارجی است.

با توجه به این واقعیت که خط تولید بالا در ایران ساخته شده‌است و یک ضمانت یک ساله با تولید کننده و ۱۰ سال پس از فروش دارد، علاوه بر قیمت‌های پایین‌تر در مقایسه با نمونه‌های خارجی (چینی)، دسترسی آسان‌تر، آموزش اپراتور و وان به عنوان نقطه می‌تواند مثبت باشد.

این دستکش‌ها در دو نوع استریل و غیر استریل برای مصارف مختلف و دو نوع پودر و غیر پودر تقسیم شدند.

بازارهای هدف:

مراکز پزشکی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، کلینیک‌ها، مراکز بهداشتی، ادارات بازرسی، مراکز درمانی، مراکز مراقبت از کودکان، مراکز بهداشتی، مراکز مراقبت از کودکان، مراکز بهداشتی و گیاهی، هتل‌ها، مراکز مراقبت از غذا و …

قیمت خط تولید دستکش لاتکس معاینه

خط تولید دستکش لاتکس معاینه در سال های اخیر بسیار پر سود است و دلیل این امر افزایش اقبال مردم برای استفاده از این دستکش در جلوگیری از بروز بیماری ها است. دستکش لاتکس معاینه در حال حاضر به انواع مختلفی تقسیم می شود که هر کدام به دستگاه های مختلفی برای تولید نیاز دارند و قیمت هر دستگاه نیز متفاوت است.

دستکش پودری

برای سهولت در پوشیدن دستکش، از پودرها به عنوان روان کننده استفاده شده است. پودرهای اولیه مشتق شده از کاج یا خزه چاقو سمی بودندپودر تالک برای چندین دهه مورد استفاده قرار گرفت اما با گرانولوما و تشکیل اسکار پس از عمل مرتبط بود.

نشاسته ذرت، عامل دیگری که به عنوان روان کننده استفاده می شود، همچنین دارای عوارض جانبی بالقوه ای مانند واکنش های التهابی و گرانولوم و تشکیل اسکار است.

از بین بردن پودر دستکش های پزشکی

با در دسترس بودن دستکش های پزشکی بدون پودر که به راحتی می توان آنها را پوشید، درخواست ها برای حذف دستکش های پودری بلندتر شد. تا سال 2016، سیستم های مراقبت های بهداشتی در آلمان و بریتانیا استفاده از آنها را حذف کردند.

در مارس 2016، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت استفاده پزشکی آنها صادر کردو در 19 دسامبر 2016 قانونی را تصویب کرد که تمام دستکش های پودری را که برای استفاده پزشکی در نظر گرفته شده بود ممنوع می کرد.

این قانون در 18 ژانویه 2017 لازم الاجرا شد.دستکش‌های پزشکی بدون پودر در محیط‌های اتاق تمیز پزشکی استفاده می‌شوند، جایی که نیاز به تمیزی اغلب مشابه با محیط‌های حساس پزشکی است.

برای سهولت در پوشیدن آنها بدون استفاده از پودر، دستکش ها را می توان با کلر درمان کرد. کلر زنی بر برخی از خواص مفید لاتکس تأثیر می گذارد، اما همچنین مقدار پروتئین های لاتکس آلرژی زا را کاهش می دهد.

پوشش پلیمری

در بازار، طیف گسترده ای از کاربردها برای پوشش های پلیمری در بازار است. بیشتر دستکش های یکبار مصرف فعلی برق دارند. این پوشش ها شامل چندین پلیمر است: سیلیکون، رزین های اکریلیک و ژل هایی که پوشیدن دستکش ها را راحت تر می کنند. این فرآیند در حال حاضر در دستکش های نیتریل و دستکش های لاتکس استفاده می شود.

دستکش بدون پودر نیتریل

با توجه به افزایش نرخ آلرژی به لاتکس در میان متخصصان بهداشت و در جمعیت عمومی، دستکش های ساخته شده از مواد غیر لاتکس مانند پلی وینیل کلرید، لاستیک نیتریل، یا نئوپرن به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند.

فرآیندهای شیمیایی ممکن است برای کاهش میزان پروتئین آنتی ژنیک در لاتکس Hevea به کار گرفته شود که منجر به تولید مواد جایگزین مبتنی بر لاستیک طبیعی مانند Vytex Natural Rubber Latex می شود. با این حال، دستکش‌های غیرلاتکسی هنوز در روش‌های جراحی جایگزین دستکش‌های لاتکس نشده‌اند، زیرا دستکش‌های ساخته شده از مواد جایگزین معمولاً به طور کامل با کنترل دقیق یا حساسیت بیشتر به لمس در دسترس با دستکش‌های جراحی لاتکس مطابقت ندارند (ایزوپرن درجه بالا). دستکش‌ها تنها استثنای این قاعده هستند، زیرا ساختار شیمیایی مشابهی با لاستیک لاتکس طبیعی دارند.

پلی ایزوپرن مصنوعی

با این حال، پلی ایزوپرن کاملا مصنوعی – به جای لاستیک لاتکس طبیعی تمیز شده “هیپوآلرژیک” گران‌ترین جایگزین لاتکس طبیعی موجود است. دیگر دستکش‌های غیرلاتکس درجه بالا، مانند دستکش‌های نیتریل، می‌توانند بیش از دو برابر قیمت لاتکس خود قیمت داشته باشند، واقعیتی که اغلب از تغییر به این مواد جایگزین در محیط‌های حساس به هزینه، مانند بسیاری از بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کند.

نیتریل نسبت به لاتکس طبیعی در برابر پارگی مقاوم‌تر است و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم‌تر است.ترکیبات گوگردی که به‌عنوان تسریع‌کننده برای درمان نیتریل استفاده می‌شوند، می‌توانند فرآیند تیره‌کردن نقره را تسریع کنند، بنابراین نیتریل بدون شتاب‌دهنده یا دستکش‌های دیگر باید هنگام دست زدن به اجسام ساخته‌شده از این فلزات زمانی که این مورد قابل قبول نیست استفاده شود.

دستکش دوتایی

دستکش دو لایه پوشیدن دو لایه دستکش پزشکی برای کاهش خطر عفونت ناشی از خرابی دستکش یا نفوذ اجسام نوک تیز به دستکش در طی اقدامات پزشکی است. جراحان هنگام عمل بر روی افرادی که دارای عوامل عفونی مانند اچ آی وی و هپاتیت هستند، دو دستکش می زنند و برای محافظت بهتر از بیماران در برابر عفونت هایی که احتمالاً توسط جراح منتقل می شوند.

خرید خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه

شرکت‌های پتروشیمی مزایای زیادی برای خط تولید لاستیک خام دارند. دستکش‌های Latex از لاستیک طبیعی ساخته می‌شوند که سفید است تبدیل شد. در داخل دستکش، از روکش سیلیکون و روکش پودر استفاده می‌کنند.

نیتریل اضافه می‌شود و سپس با سیستم خنک‌کننده خشک می‌شود. بهترین دستکش‌ها برای کار صنعتی دستکش هستند که به راحتی می‌تواند با ماشینی ترکیب شود که بتواند نیتریل را مخلوط کند. خط تولید دستکش یک‌بار مصرف, توانایی تولید یک سبک را دارد, به عنوان مثال: دستگاه لاتکس پزشکی و صنعتی.

پوشش دستکش Latex عمدتاً برای حمل و نقل, صنعت و کاره‌ای صنعتی استفاده می‌شود. دستکش‌های لاتکس به وسیله بافتن یک حلقه بافندگی, بافته می‌شوند. در این صنعت قبل از قرار دادن قرقره نخ بر روی دستگاه بافندگی, به کار می‌رود. قیمت ماشین بافندگی از دو راه است:

دستگاه بافندگی صاف (رایانه) – ۲۰,۰۰۰ دلار

ماشین بافندگی ساده ساده (رایانه) – ۱۵ هزار دلار

به طور کلی از دستکش استفاده می‌شود, که شامل دستکش تولید شده در رنگ‌های مختلف مردان, زنان و کودکان, بسته‌بندی دستکش‌های پزشکی و صنعتی کاملاً با یکدیگر متفاوت است, که شامل زرورق, صدف, CPP, و OPP است.

دستکش‌های پزشکی کاملاً در محیط‌های استریل و در یک روش کاملاً بهداشتی (تمیز شده) و کاملاً اتوماتیک بسته‌بندی می‌شوند, و در هر بسته به وسیله خیاطی و فشار برای جلوگیری از ورود میکروب‌ها و در سه رنگ بسته می‌شود.

آبی, سفید و سیاه تولید می‌شوند. برای مثال, صاحبین کسب‌وکار همیشه از دستکش‌های پزشکی سیاه و بسته‌بندی استریل استفاده می‌کنند.

دستکش لاتکس به طور کلی شامل چهار دسته زیر است:

دستکش‌های ایمنی به کار رفته توسط صنعتگران

دستکش ورزشی مانند دستکش‌های اسکی, دستکش, دستکش بوکس و دستکش‌های اتومبیل

دستکش‌های پزشکی

اتوماسیون خط تولید دستکش نیمه خودکار است. که در ۴ مرحله انجام می‌شود:

1- پوسته خام دستکش به صورت دستی توسط دو کارگر در پایه دستگاه قرار داده می‌شود.

2- دستکش‌های صنعتی در تانک‌های PVC قرار داده می‌شوند.

۳. دستکش‌های خشک

۴. دستکش‌ها را از پایه بیرون بیاورید

این خطوط تولید به ۵ کارگر نیاز دارند.

ماشین تولید دستکش به گونه‌ای طراحی شده‌است که مواد خام فاقد زباله باشند و مقرون‌به‌صرفه باشند. این ماشین‌ها می‌توانند بهترین ماشین برای تولید دستکش کار بدون دور انداختن آن‌ها باشند, چون هزینه اولیه خرید ماشین نیز مناسب است. در خط تولید دستکش یک‌بار مصرف, این دستگاه تولید دستکش‌های پزشکی را به طور خودکار و بدون مداخله دست و همچنین در دو خط به طور همزمان انجام می‌دهد.

فروش خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه

شرکت های مختلفی چه داخلی و چه خارجی در زمینه ی تولید دستگاه تولید دستکش لاتکس و فروش آن فعال هستند.

فروش خط تولید دستکش لاتکس ایرانی و خارجی توسط شرکت ها و برند های مختلفی انجام می شود و شما می توانید بسته به فضایی که در اختیار دارید و تولید روزانه ای که مد نظر دارید دستگاه تولید دستکش لاتکس مورد نظرتان را انتخاب کنید.

خط تولید دستکش لاتکس در سال های اخیر در ایران رشدخ وبی داشته است و شما می توانید به جای خرید دستگاه های چینی که در برخی از موارد پس از مدتی خراب می شوند و نمایندگی هم ندارند دستگاه های تولید داخل را با ضمانت و گارانتی خریداری کنید.

دستکش‌های لاتکس

دستکش‌های لاتکس پزشکی دستکش‌های انعزاف پذیری  هستند که در طی معاینات پزشکی برای محافظت از بیمار و پزشک از انتقال هر گونه عفونت و بیماری به کار می‌روند. این دستکش‌ها به دکترها کمک می‌کند بیماران را بدون احساس خطر معاینه کنند.

کاربرد دستکش‌های لاتکس پزشکی

به طور معمول از دستکش‌های پلاستیکی پزشکی در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی استفاده می‌شود. دستکش‌های Latex دارای کشش بالایی هستند که به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که در حین کار به راحتی پاره شوند.

دستکش‌های پلاستیکی پزشکی بهترین نوع دستکش برای کاربردهای پزشکی هستند و با توجه به انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها، کار کردن با آن‌ها آسان است و گزینه بسیار مناسبی برای انجام جراحی‌های سخت و خسته‌کننده است.

این دستکش انتقال ویروس‌ها و باکتری‌ها را به حداقل می‌رساند و می‌تواند سلامت پزشکان و بیماران را تضمین کند. همانطور که این نام نشان می‌دهد، تمام پارامترهای موجود برای انجام یک فعالیت پزشکی در نظر گرفته می‌شوند.

ویژگی‌های دستکش‌های لاتکس پزشکی

مقاومت در برابر نفوذ ویروس‌ها و باکتری‌ها

انتقال ویروس در حین معاینات پزشکی و عمل جراحی چیز بدی برای پزشک و بیمار است و سلامتی هر دو را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل، دستکش‌های پلاستیکی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که امکان انتقال ویروس به صفر کاهش‌یافته و پزشکان از این خطر بزرگ محافظت می‌کنند.

همچنین برای اینکه سلامت بیمار را به خطر نیندازد، این دستکش‌ها استریل و ضد عفونی می‌شوند تا عاری از هرگونه بیماری باشند. استفاده از دستکش‌های پلاستیکی به بهترین گزینه برای پزشکان تبدیل شده‌است و تبدیل به یک محصول محبوب در مراکز بهداشتی شده‌است.

مناسب برای معاینه و جراحی

یکی از فعالیت‌های منظم اغلب پزشکان انجام معاینات پزشکی است. به همین دلیل استفاده از دستکش‌های پلاستیکی برای آن‌ها می‌تواند کمی مشکل باشد و قدرت ادراکی آن‌ها را کاهش دهد. یکی از مهم‌ترین نکات در تولید دستکش‌های پلاستیکی، راحتی پزشکان برای انجام آزمایش‌ها و جراحی‌های دیگر است.این دستکش قدرت لمس را کاهش نمی‌دهد و برای فعالیت‌های پزشکی بسیار مناسب است.

پزشکان می‌توانند از دستکش‌های پلاستیکی برای حفاظت از خود در برابر خطرات بالقوه مثل انتقال ویروس و باکتری‌ها استفاده کنند و به راحتی کار کنند. همانطور که می‌دانید، این دستکش در اتاق‌های عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه پرسنل پزشکی باید از آن استفاده کنند.

انعطاف‌پذیری بالا

یکی از ویژگی‌های اصلی دستکش‌های پلاستیکی، انعطاف‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالای آن است. این ویژگی باعث می‌شود که شما احساس راحتی بکنید و بعد از مدتی احساس نخواهید کرد که دستکش به دست دارید.

جالب‌ترین چیز در مورد دستکش‌های پلاستیکی پزشکی این است که در حالی که دارای کشش بالایی هستند، اما به خاطر وجود ماده‌ای به نام لاتکس، آن را پاره نمی‌کند و شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد آلودگی از آن استفاده کنید.

هزینه راه اندازی خط تولید دستکش لاتکس معاینه

هزینه راه اندازی خط تولید دستکش لاتکس معاینه مانند سایر خط های تولید به موارد مختلفی بستگی دارد و نیاز به سرمایه ی اولیه برای خرید دستگاه و قرار دادن دستگاه در فضای مناسبی دارد.

هزینه های راه اندازی خط تولید دستکش لاتکس شامل موارد زیر می شود:

  • خرید دستگاه
  • خرید مواد اولیه
  • خرید بسته بندی برای دستکش ها
  • هزینه فراهم آوری مکان مناسب
  •  هزینه بیمه دستگاه و هزینه کارگران

لیست قطعات و لوازم خط تولید دستکش لاتکس معاینه

اگر قصد راه اندازی خط تولید دستکش لاتکس را دارید و فکر می کنید این دستگاه تنها سود دهی دارد باید پیش از خرید این دستگاه نکات و موارد زیر را مد نظر قرار دهید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید.

برخی از افراد بدون در نظر گرفتن محاسبات سرمایه اولیه اقدام به خرید دستگاه میکنند و همین عامل سبب می شود تا دچار مشکلات عدیده ای شوند.

  • لیست قطعات و لوازم خط تولید دستکش لاتکس معاینه
  • نگهدارنده سابق تک خط فولادی ملایم
  • نگهدارنده سابق دو خط فولادی ضد زنگ [نایلون]
  • برس شستشو
  • ست نگهدارنده سابق تک خط استیل
  • برس مهره
  • برس کش
  • زنجیر نقاله دو خط
  • زنجیر نقاله تک خط
  • ست نایلون نگهدارنده سابق استیل دو خط
  • ست نگهدارنده سابق
  • ست نگهدارنده دوبل استیل ملایم
  • ست نگهدارنده دوبل استیل ضد زنگ
  • ست نگهدارنده سابق دو خط

در حالی که معاینه لاتکس دستکش معاینه لاتکس از لاستیک طبیعی می آیند، آنها 100 درصد خالص نیست. این به این دلیل است که تولید کنندگان کنسانتره لاتکس را با تعدادی از مواد شیمیایی ترکیبی در مرحله اولیه فرآیند تولید ترکیب می کنند.

این مرحله خواص لاتکس مانند خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد و همچنین مواد و ماندگاری آن را تثبیت می کند.

تمیز کردن قالب ها

برای قالب گیری لاتکس به شکل دستکش، سازندگان از فرم دهنده های سرامیکی دستی استفاده می کنند. اولین کار شستن این فرم دهنده ها با فرو بردن آنها در آب و سپس سفید کننده است.

این تضمین می کند که هیچ باقیمانده ای از دسته قبلی باقی نمی ماند. پس از آن، فرم دهنده ها در محلول شیمیایی کربنات کلسیم و نیترات کلسیم فرو می روند تا به چسبندگی لاتکس کمک کنند.

غوطه ور شدن در لاتکس

هنگامی که فرم دهنده ها آماده شدند، تولیدکنندگان آنها را در یک مخزن پر از لاتکس فرو می برند، با مدت زمان غوطه ور شدن ماده اولیه در مخزن بر اساس ضخامت دستکش مورد نظر متفاوت است.

ولکانیزه کردن لاستیک

:  برای اطمینان از ترک نشدن لاستیک در هنگام خشک کردن، فرم دهنده ها وارد کوره می شوند تا خشک و جامد شوند. توسعه فرآیند ولکانیزاسیون جزء لاینفک ایجاد لاستیک لاتکس بود.

شستشوی دستکش

این فرآیند شامل فرو بردن دستکش در مخازن آب و حذف پروتئین های لاتکس اضافی برای کاهش خطر واکنش آلرژیک و افزایش احساس است.

مهره‌زنی سرآستین‌ها

هنگامی که دستکش‌ها با لیچینگ تمام شد، سازندگان سرآستین‌ها را می‌چرخانند تا راحت‌تر برداشتن دستکش‌ها را انجام دهند. دستکش ها ممکن است پس از مهره زدن مجدداً شسته شوند.

استفاده از پودر

اگر دستکش ها پودری هستند، وارد دوغاب مرطوب پودر نشاسته ذرت با درجه مواد غذایی می شوند. پس از آن، تولید کنندگان دوباره دستکش ها را خشک می کنند.

کلرزنی یا پوشش پلیمری دستکش ها

اگر دستکش ها بدون پودر باشند، برای سهولت در پوشیدن دستکش، تحت فرآیندهای جایگزین قرار می گیرند. اولین مورد کلرزنی است که باعث می شود لاتکس کمتر چسبنده باشد. مورد دوم شامل پوشاندن دستکش با یک پلیمر است که سطح را صاف تر می کند.

برداشتن دستکش

پس از اتمام دستکش، کارگران آن را با دست از روی دستکش جدا می کنند.

دستگاه دستکش اتوماتیک

دستگاه دستکش اتوماتیک دستکش برداشتن خودکار از سابق است، به طور خودکار است و ضایعات دستکش را در حین کار به حداقل می رساند، کمتر از 3٪، با خط تولید دستکش های تک سابق یا خط تولید دستکش های دوبل سابق ترکیب می شود.

دستگاه دستکش دستکش اتوماتیک دستگاه سلب دستکش نیتریل اتوماتیک است که عملکرد همزمان با خطوط تولید دارد. دستگاه بدون موتور می باشد تا کارکرد نرم با صدای کم انجام شود. فر کردن، اتصال ربات Shoumo، کاف بادی، حرکت روبات به سمت بیرون و دمیدن دستکش در جعبه پس از تکمیل.

  • دستگاه کرلینگ
  • دستگاه PTO سنکرون
  • دستگاه کنترل ریل سرب
  • دستگاه سلب کردن
  • زیر دستگاه Edge
  • رها کردن دستگاه

مزایای راه اندازی خط تولید دستکش لاتکس معاینه

دستکش‌های پزشکی دستکش‌های یکبار مصرفی هستند که در طول معاینات و روش‌های پزشکی برای کمک به جلوگیری از آلودگی متقاطع بین مراقبان و بیماران استفاده می‌شوند.

دستکش های پزشکی از پلیمرهای مختلف از جمله لاتکس، لاستیک نیتریل، پلی وینیل کلراید و نئوپرن ساخته شده اند. آنها بدون پودر می آیند، یا با نشاسته ذرت پودر می شوند تا دستکش ها را روغن کاری کنند و قرار دادن دستکش ها را آسان تر می کنند.

نشاسته ذرت جایگزین پودر لیکوپودیوم و تالک تحریک کننده بافت شد، اما حتی نشاسته ذرت در صورت ورود به بافت ها (مانند جراحی) می تواند مانع از بهبودی شود. به این ترتیب، دستکش های بدون پودر بیشتر در حین جراحی و سایر روش های حساس استفاده می شوند. برای جبران کمبود پودر از فرآیندهای تولید ویژه استفاده می شود.

دو نوع اصلی دستکش پزشکی وجود دارد: معاینه و جراحی. دستکش های جراحی سایز بندی دقیق تری با دقت و حساسیت بهتری دارند و با استاندارد بالاتری ساخته می شوند. دستکش های معاینه به صورت استریل یا غیر استریل در دسترس هستند، در حالی که دستکش های جراحی عموماً استریل هستند.

علاوه بر پزشکی، دستکش های پزشکی به طور گسترده ای در آزمایشگاه های شیمیایی و بیوشیمیایی استفاده می شود. دستکش های پزشکی برخی از محافظت های اولیه را در برابر مواد خورنده و آلودگی سطح ارائه می دهند.

با این حال، آنها به راحتی توسط حلال ها و مواد شیمیایی خطرناک مختلف نفوذ می کنند، و نباید برای شستشوی ظروف یا موارد دیگر زمانی که کار شامل فرو بردن دستکش در حلال است، استفاده شود.

بیمارستان جانز هاپکینز

زمانی که بیمارستان جانز هاپکینز در سال 1889 افتتاح شد، کارولین همپتون پرستار ارشد اتاق عمل شد. هنگامی که “در زمستان 1889 یا 1890” واکنش پوستی به کلرید جیوه که برای آسپسیس استفاده می‌شد، نشان داد، ویلیام هالستد، که به زودی همسرش خواهد شد، از شرکت لاستیک گودیر خواست که دستکش‌های لاستیکی نازکی برای او تولید کند.

حفاظتدر سال 1894 هالستد استفاده از دستکش های پزشکی استریل شده را در جانز هاپکینز اجرا کرد. با این حال، اولین دستکش یکبار مصرف مدرن توسط Ansell Rubber Co. Pty. Ltd. در سال 1965 اختراع شد.

آنها تولید را بر اساس تکنیک ساخت کاندوم بنا کردند.این دستکش ها طیف وسیعی از کاربردهای بالینی را شامل می شود که از برخورد با مدفوع انسان گرفته تا کاربردهای دندانی را شامل می شود. مجرمان همچنین به پوشیدن دستکش های پزشکی در هنگام ارتکاب جنایات معروف هستند.

این دستکش‌ها اغلب به این دلیل انتخاب می‌شوند که نازکی و تناسب محکم آن‌ها امکان مهارت را فراهم می‌کند. با این حال، به دلیل نازک بودن این دستکش‌ها، اثر انگشت ممکن است در واقع از مواد به عنوان اثر دستکش عبور کند، بنابراین اثر استفاده‌کننده را بر روی سطح لمس یا دست‌کاری شده منتقل می‌کند.

شرکت‌کنندگان در سرقت‌های واترگیت به طرز بدنامی دستکش‌های جراحی لاستیکی را در تلاش برای پنهان کردن اثر انگشت خود می‌پوشیدند.

صنعت

در سال 2020، ارزش بازار دستکش های پزشکی بیش از 10.17 میلیارد دلار بود و با افزایش تقاضا (به ویژه در کشورهای در حال توسعه)، انتظار می رود تا سال 2028 سالانه 9.2 درصد رشد کند. اکثر دستکش های پزشکی در آسیای جنوب شرقی تولید می شوند و مالزی به تنهایی حدود سه چهارم تولید جهانی را در سال 2020 به خود اختصاص داده است.

سایز بندی

به طور کلی، دستکش های معاینه در اندازه های XS، S، M و L هستند. برخی از مارک ها ممکن است اندازه XL را ارائه دهند. دستکش های جراحی معمولاً اندازه دقیق تری دارند، زیرا آنها برای مدت زمان طولانی تری پوشیده می شوند و به مهارت استثنایی نیاز دارند.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

اندازه دستکش های جراحی بر اساس دور اندازه گیری شده دور کف دست (به استثنای انگشت شست) در اینچ، در سطح کمی بالاتر از دوخته شده انگشت شست است. اندازه معمولی از 5.5 تا 9.0 با افزایش 0.5 متغیر است.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه روکش لاتکس دستکش کار با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

برخی از برندها ممکن است اندازه 5.0 را نیز ارائه دهند که مخصوصاً مربوط به زنان شاغل است. استفاده‌کنندگانی که برای اولین بار از دستکش‌های جراحی استفاده می‌کنند ممکن است مدتی طول بکشد تا اندازه و مارک مناسبی را پیدا کنند که بیشتر با هندسه دست‌شان مطابقت دارد.

افرادی که کف دست ضخیم‌تری دارند ممکن است به اندازه بزرگتر از اندازه نیاز داشته باشند و بالعکس. سایز بندی باید یکی از اولین مواردی باشد که باید به دنبال آن باشید. مهارت برای هر کارگری ضروری است و پوشیدن دستکش با اندازه نامناسب می تواند تأثیر زیادی بر کار افراد داشته باشد.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه تونل پاستوریزاسیون با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

پوشیدن اندازه مناسب دستکش نیز می‌تواند راحتی را افزایش دهد، که می‌تواند کارگران را تحت تأثیر قرار دهد تا از PPE اختصاص داده شده خود استفاده کنند.

خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه خم لوله با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

نکات مهم در مورد استفاده از دستکش‌های لاتکس

دستکش‌های لاتکس پزشکی یک‌بار مصرف می‌شوند

یکی از موارد اتفاقی، در خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه استفاده از دستکش‌های لاتکس برای بار دوم است. این امر می‌تواند منجر به پیامدهای برگشت‌ناپذیر مانند بیماری‌های پوستی شود.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه کش زن ماسک سه لایه با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

استفاده از دستکش‌های لاتکس در خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه تنها یک‌بار استفاده می‌شود و استفاده مجدد از دستکش که در معرض آلاینده‌ها قرار گرفته‌اند، تقریباً غیر بهداشتی بوده و حتی می‌توانند این بیماری را منتقل کنند. بنابراین به دلایل اقتصادی، استفاده مجدد از دستکش‌های پلاستیکی دست‌دوم نیز استفاده کنید.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه بند زن ماسک سه لایه با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

الکل در دستکش‌های لاتکس می‌تواند خطرناک باشد.

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد، استفاده از دستکش‌های پلاستیکی برای دومین بار می‌تواند خطرناک باشد. برخی افراد از الکل برای ضد عفونی کردن دستکش برای ضد عفونی کردن آن استفاده می‌کنند. این اقدام ممکن است باعث واکنش شیمیایی بین مواد تشکیل‌دهنده دستکش و الکل شود و باعث آسیب جدی به پوست شود. (خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس)

آسیب‌های نظیر قرمزی پوست روی دست‌ها، خارش پوست، اگزما و عفونت‌های قارچی برخی از اثرات جانبی آن هستند. بنابراین از ضد عفونی کردن الکل و ضد عفونی کردن برای ضد عفونی کردن دستکش‌های آلوده استفاده نکنید و سلامتی خود را به خطر نیندازید. در مورد جزئیات خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

دستکش لاتکس پزشکی به گرما و آتش حساس است.

استفاده از دستکش‌های لاتکس برای افرادی که با آتش یا شعله مستقیم سر و کار دارند توصیه نمی‌شود. به خاطر لاتکس، این دستکش‌ها اگر در معرض گرما قرار بگیرد و در معرض گرما قرار بگیرد می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. خط تولید دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه را دنبال کنید.

بنابراین، هرگز از دستکش‌های لاتکس برای چنین محیط‌های کاری استفاده نکنید. همچنین بهترین محیط برای ذخیره‌سازی دستکش‌های لاتکس مکان‌هایی با دمای اتاق و حتی خنک‌تر است؛ چون درجه‌حرارت بالا می‌تواند باعث پوسیدگی و غیرقابل‌استفاده گردد.

برای سفارش و استعلام قیمت خط تولید کلاه آکاردئونی با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

برای کسب اطلاع از محصولات صنعتی کلیک کنید.

با ما در ارتباط باشید
ارسال با واتس اپ
تماس با ما