خط تولید دستگاه خشک کن وعقیم سازی کود دامی

این خط معمولا در مجاورت مرغداری و دامداری ها احداث می شود. کود تولید شده در مرکز پرورش توسط نوار نقاله های مسقف و دارای تهویه در شرایط بهداشتی و ایزوله به محل کوره خشک کن منتقل می شود. کود در معرض دمای مشخصی برای عقیم سازی بیماری ها و ویروس ها قرار می گیرد و در نهایت براساس نیاز مشتری کود به صورت پلت گرانول و یا پودری تولید می شود. توضیحات بیشتر در مورد خط تولید خشک کن کود دامی را در این صفحه دنبال کنید.

ین روش سبب کاهش حجم فضولات و کود تا میزان 20-30 درصد حجم اولیه می‌گردد از این رو ذخیره آن احتیاج به فضای کمتری دارد و حمل ونقل آن ارزانتر از کود معمولی و همچنین از تکثیر لارو و حشرات در داخل کود جلوگیری به عمل می‌آید. در این روش حتما باید از کود خشک کن‌های مکانیکی استفاده نمود که طی آن کودمرغ پس از خشک شدن تبدیل به پلت یا بلوک شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید.
۰۲۱-۷۹۱۴۳
۰۹۱۲۷۵۲۵۵۹۷
۰۹۱۲۰۶۹۹۲۶۸
۰۹۲۱۲۹۱۹۹۳۸

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه بند زن ماسک سه لایه با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

خط تولید دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی

در دامداری های مدرن و با مدیریت صنعتی، پس از جمع آوری کودهای دامی به علت رطوبت بالا و حجم بالا، این فرایند کارآمد در صنعت کشاورزی و باغی روند عکس به خود می گیرد و باعث افزایش بیماری و تولید عفونت شدید می شود. به همین دلیل هرچه سریع تر باید رطوبت کودها گرفته شود و وارد چرخه طبیعت شوند.

دامداران در بحث مدیریت کود و فروش این محصول فرعی از دامداری، این نکته را به خوبی می دانند که استفاده از دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی در آینده ایی نزدیک باعث افزایش سود دهی برای دامداری ها شده و با فروش این فرایند طبیعی زندگی دام ها، علاوه بر کارآفرینی از جمع آوری و پرتی و ضرر های مالی جلوگیری خواهد شد. در ادامه این مقاله به خط تولید دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی خواهیم پرداخت.

خط تولید دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی

دستگاه خشک کن (عقیم سازی کود دامی) چیست؟

از دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کود دامی در محیط های کشاورزی برای حذف رطوبت از کود مرطوب استفاده می شود. فرآیند خشک کردن، کود دامی را تجزیه می کند، باکتری ها را از بین می برد و بسترهای عاری از مولدهای بیماری زا را ایجاد می کند. فرآیند خشک کردن و عقیم کردن کود دامی همچنین باعث کاهش ذخیره و دفع کود فله ایی و هزینه های مربوط به هر دوی این فعالیت ها می شود.

جامدات کود خشک (DMS) را می توان به عنوان بستر برای صنایع لبنی استفاده کرد. یک گاو شیرده می تواند تقریبا 150 پوند کود به صورت روزانه تولید کند. اگر مزرعه لبنی با 1500 گاو داشته باشید، روزانه 225000 پوند کود مرطوب خواهید داشت. خشک کردن کودی که مزرعه تولید می کند و تبدیل آن به جامدات کود خشک، می تواند مشکلات بستر و کود اضافی را حل کند.

در گذشته از کاه، خاک اره، ماسه و خرده چوب به عنوان بستر استفاده می شده است. در بازار امروز، استفاده از این مواد برای بسترهای دامداری به طور فزاینده ایی سخت و پر هزینه می شود.

برای سفارش و استعلام قیمت خط تولید کلاه آکاردئونی با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

روش تهیه کود دامی

در حقیقت کود دامی از فضولات حیوانات و دام ها تهیه می ‌شود که بیشتر از کود گوسفند، گاو، اسب و یا مرغ تشکیل می ‌شود. کود دامی به علت دارا بودن حجم وسیعی از مود آلی و غذایی باقی مانده که برای غنای خاک بسیار مفید می ‌باشد، در طول تاریخ همواره مورد توجه کشاورزان قرار داشته است.

مصرف کودهاي دامی و حيواني در زراعت از بدو اهلي نمودن حيوانات شروع شده است. فضولات حيوانات وقتي روي زمين ريخته شد، گياهان در آن محل رشد سريعتري داشته اند، روي اين اصل مصرف آن در همان زمان ها آغاز شده است. کود دامی برخلاف کودهاي شيميائي اثرات يک جانبه ندارد بلکه از يک طرف مواد مغذی خاک را تامين می کند و از طرف ديگر خصوصيات فيزيکي خاک را نيز اصلاح مي کند.

کودهای دامی با اضافه کردن ماده آلی و مغذی مانند نیتروژن که توسط باکتری ها، قارچ ها و سایر ارگانیسم های موجود در خاک مورد استفاده قرار می گیرد، در حاصلخیزی خاک نقش زیادی دارند.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه تونل پاستوریزاسیون با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

 

از سری تفاوت های انواع کود دامی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کود گاوی:

    از آنجایی که گاوها علف می خورند، کود آن ها برای افزودن ساختار و افزایش هوادهی در خاک بسیار مناسب است. کود گاوی بسیار مقرون به صرفه است و یک ترکیب عالی و چند کاره است که می توان از آن برای رشد تمام گیاهان از جمله گیاهان بومی نیز استفاده کرد. همچنین کرم های خاکی در خاک حاوی کود گاوی بیشتر وجود دارند.

  • کود اسبی:

    اولین نوع کود دامی که به ذهن باغبانان مبتدی خطور می کند، کود اسبی است. کود اسب دارای بوی زیادی است اما اگر اجازه دهید که کمپوست شود، بوی آن از بین خواهد رفت. کود اسب پس از رفع بو، آماده استفاده در باغ ها است. اسب ها معمولا از مکمل های غذایی تغذیه می کنند، به همین دلیل کود آن ها دارای ماده مغذی کمتری نسبت به کود گاو است.

  • کود مرغی:

    محبوبیت کودهای مرغی به سرعت در حال رشد است زیرا این کودها از لحاظ مواد مغذی، غنی تر از کودهای اسبی و گاوی هستند. بر خلاف گاوها، اسب ها و حتی گوسفندها و مرغ ها دارای رژیم غذایی بسیار متنوعی هستند و همین امر باعث می شود که کود آن ها بسیار با ارزش باشد. کود مرغی دارای نیتروژن و فسفر زیادی است و در باغ هایی که دارای گیاهان بومی هستند و به طور کلی به کود کمتری احتیاج دارند، از آن ها استفاده های زیادی می شود. باید به این نکته توجه داشته باشید اگر کود مرغ به خوبی کمپوست نشود، می تواند گیاهان را بسوزاند و حتی از بین ببرد.

طبقه بندی دستگاه های خشک کن کود

باز به مبحث دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کودهای دامی باز می گردیم. در کل دستگاه های خشک کن کود را بر اساس میزان حرارت به دو دسته تقسیم بندی می کنند. این دو دسته را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

    • دستگاه خشک کن کود دامی با حرارت مستقیم:

      این مدل از دستگاه خشک کن کود دامی، همانطور که از نام آن پیدا است، به صورت مستقیم حرارت را به کودهای تازه می دهد تا خشک شوند.

    • دستگاه خشک کن کود دامی با حرارت غیر مستقیم:

      این مدل از دستگاه کود خشک کن، انرژی گرمایی را به کودهای تازه می رساند و از این طریق، رطوبت زدایی کودها انجام می گیرد.

تفاوت دستگاه های بالا از نظر میزان تولید

موارد بالا، دو نوع اصلی کود خشک کن ها می باشند اما این دستگاه ها بر اساس میزان تولیدی که دارند، با هم تفاوت دارند. این مسئله به ابعاد و اندازه آن ها نیز مربوط است. طبیعتا کود خشک کن های بزرگ، می توانند در هر ساعت، مقدار زیادی از کود ها را رطوبت زدایی کنند و برای میکس و پلیت سازی وارد خط تولید نمایند.

شما می توانید با مراجعه به مراجع مختلفی که در این حوزه کار می کنند مانند شرکت مکاترونیک لاندا، این دستگاه ها را از نزدیک مشاهده کرده و بر اساس مساحتی که برای آن ها در نظر گرفته اید و از همه مهمتر، میزان تولیدی که در روز دارید، آن ها را خریداری کنید.

همچنین می توان گفت که دستگاه های کود خشک کن بر اساس سوخت نیز دسته بندی خواهند شد. مثلا از این دسته بندی می توان به دستگاه های خشک کن کود گازی و گازوئیلی اشاره کرد.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه روکش لاتکس دستکش کار با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

دستگاه خشک کن کود دامی با حرارت مستقیم و غیر مستقیم

نحوه عملکرد دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی

دستگاه خشک کن و عقیم سازی، دستگاهی است که کود را که مخلوطی از آب و مواد خشک است، دریافت می کند و با مکانیزم منحصر به فرد که در ساخت آن است، مایع کود دامی را جدا کرده و رطوبت کود را به حداقل می رساند.

به همین خاطر، امکان نگهداری کردن از کودها و بسته بندی آن ها در انبار به راحتی انجام خواهد شد. به دلیل خشک شدن کودها در دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی، بوی نامطبوع کودها گرفته شده و عامل بیماری زا و میکروبی تا 40 درصد کاهش پیدا می کند.

شرکت های سازنده دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کودهای دامی را، یک تا سه جداره تولید می کنند. همچنین این تجهیزات دارای قطرهای مختلف و طول های گوناگونی هستند. طول این دستگاه ها معمولا از6 شش متر شروع می شود و تا ۱۲ متر ادامه پیدا می کند که در میان یک خط تولید قرار می گیرند و پس از مرحله پلت سازی، اقدام به خشک کردن کودها خواهند کرد.

خشک کردن کود

گاها از دستگاه های کود خشک کن در اول خط تولید نیز استفاده خواهد شد. به هر حال، در هر کارخانه کود سازی، نیاز است که از این دستگاه ها استفاد شود. علت آن هم این است تا زمانی که کود رطوبت خود را کاهش نداده، نمی تواند کیفیت خود را حفظ کند و چه بسا کودهای ساخته شده، در هنگام انتقال روی نوار نقاله و تکان های شدید، به پودر تبدیل نخواهند شد.

از این دستگاه ها برای خشک کردن کود مرغ داری ها و گاو داری ها هم استفاده می شود. به این صورت که کودها را جمع آوری می کنند و سپس آن ها را به وسیله این دستگاه، خشک می کنند. در هر صورت می توان گفت که موارد استفاده از این دستگاه ها، مختلف می باشد.

محل احداث خط تولید دستگاه خشک کن یا عقیم سازی کود دامی

خط تولید دستگاه خشک کن یا عقیم سازی کود دامی معمولا در مجاورت مرغداری ها و دامداری ها احداث می شود.

در این خط تولید، کود تولید شده در مرکز پرورش، توسط نوار نقاله های مسقف و دارای تهویه در شرایط بهداشتی و ایزوله به محل کوره خشک کن منتقل می شوند. سپس کود در معرض دمای مشخصی برای عقیم سازی بیماری ها و ویروس ها قرار خواهد گرفت. در نهایت کود دامی بر اساس نیاز مشتری به صورت پلت گرانول و یا پودری تولید خواهد شد.

انواع مدل های دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

انواع مدل های دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی شامل موارد زیر است:

  • دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی (سپراتور کود) مدل S655
  • دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی (سپراتور کود) مدل S855
  • دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی (سپراتور کود) مدل کامپکت

مشخصات انواع مدل های دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

  • مشخصات فنی دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی (سپراتور کود) مدل S655:

  • ظرفیت ورودی دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی مدل S655، 65 متر مکعب در ساعت است.
  • اوگر این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی از جنس استیل است.
  • بدنه این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی، از جنس چدن است.
  • توری این دستگاه خشک کن کود دامی از جنس استیل و با قابلیت سایز های مختلف است. این توری ها در سایز های 0.5، 0.75 و 1 میلی متر عرضه می شوند.
  • قابلیت تغییر میزان خشکی کود خروجی با تنظیم وزنه های دستگاه در دستگاه خشک کن کود دامی مدل S655 وجود دارد.
  • موتور گیربکس این دستگاه خشک کن یا عقیم ساز کود دامی دارای قدرت 5.5 کیلو وات است.
  • دریچه جانبی این نوع دستگاه خشک کن کود دامی جهت سهولت در دسترسی به توری طراحی شده است.
  • مشخصات فنی دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی (سپراتور کود) مدل S855:

  • ظرفیت ورودی دستگاه خشک کن کود دامی مدل S855، 85 متر مکعب است.
  • اوگر این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی از جنس استیل است.
  • بدنه این دستگاه خشک کن کود دامی از جنس چدن است.
  • این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی دارای دو توری استیل در امتداد یکدیگر است.
  • دستگاه عقیم سازی کود دامی مدل S855 دارای توری از جنس استیل با قابلیت انتخاب سایز های مختلف است. این توری ها در سایز های 0.5، 0.75 و 1 میلی متر عرضه می شوند.
  • موتور گیربکس این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی دارای قدرت 7.5 کیلو وات است.
  • دریچه جانبی این نوع دستگاه خشک کن کود دامی جهت سهولت در دسترسی به توری طراحی شده است.
  • مشخصات فنی دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی (سپراتور کود) مدل کامپکت:

  • دستگاه کود خشک کن مدل کامپکت جهت استفاده برای دامداری های 100 الی 200 راس مناسب می باشد.
  • ظرفیت ورودی دستگاه خشک کن کود دامی مدل کامپکت، 15 متر مکعب در ساعت می باشد.
  • اوگر این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی از جنس استیل است.
  • بدنه بیرونی این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی از جنس چدن است.
  • توری دستگاه خشک کن کود دامی مدل کامپکت از جنس استیل با قابلیت انتخاب سایز های مختلف است. این توری ها در سایز های 0.5، 0.75 و 1 میلی متر عرضه می شوند.
  • قابلیت تغییر میزان خشکی کود خروجی با تنظیم وزنه های دستگاه در دستگاه خشک کن کود دامی مدل کامپکت وجود دارد.
  • موتور گیربکس این نوع از دستگاه خشک کن کود دامی دارای قدرت 3 کیلو وات است.

مشخصات فنی دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

مزایای خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه خم لوله با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

  • از سری مزایای دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، بهترین انتخاب برای خشک کردن کود دام و طیور است.
    • با استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، محیط زیست آلوده نخواهد شد.
    • خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، منبع درآمد مناسبی است.
    • دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی باعث حذف تخم علف هرز و حذف پنج بیماری معمول در کودهای خشک خواهد شد.
    • خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، راه اندازی سریع و آسان با طول متغیر و طبق درخواست مشتری دارد.
    • از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی می توان برای بستر دام سبک و سنگین استفاده کرد.
    • دیگر مزایا

    • استفاده از دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، به واسطه کاهش حجم بهترین روش برای انبار کردن کودها می باشد.
    • با استفاده از دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی می توان به سهولت در حمل و نقل و جابجایی کودهای دامی دست پیدا کرد.
    • قابلیت افزایش جذب بیشتر مواد مغذی کود در خاک با استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی فراهم است.
    • استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی دارای صرفه بالای اقتصادی است و برای دامدار نیز سود آور است.
    • با استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی می توان به تولید کمپوست با کیفیت به علت رطوبت گیری مناسب کود پرداخت.
    • استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی می تواند باعث از بین رفتن بوی نامطبوع کودهای دامی شود.
    • استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی می تواند باعث افزایش حاصلخیزی خاک به دلیل افزایش هوموس خاک شود.

مزایای خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

خرید خط تولید دستگاه خشک کن یا عقیم سازی کود دامی

گروه تولیدی لاوین نگار دانشگر ، دستگاه های خشک‌کن کود را با استفاده از فناوری خشک ‌کن چرخشی طراحی سه‌گانه پیشرو در صنعت تولید می‌ کنند. این فناوری، ضایعات را بدون خشک کردن بیش از حد ضایعات به گزینه‌ ایی ایده‌ آل برای بستر گاوداری ها و دامداری ها تبدیل می‌ کند. این به صرفه جویی در زمان و پول مزرعه کمک خواهد کرد که برای حمل، ذخیره یا دفع زباله های تولید شده توسط دام ها مورد نیاز است.

ضایعات گله تا دمایی گرم می شود که به کاهش تعداد سلول های سوماتیک در گله های شیری کمک می کند و در نتیجه سلامت و شادی دام ها را افزایش می دهد.

دستگاه ‌های تولید شده توسط گروه صنعتی لاندا، مطمئن ‌ترین و اثبات‌ شده ‌ترین فناوری موجود در بازار امروز را نشان می ‌دهند.

با توجه به اینکه کود دامی دارای فعالیت اتمی شیمیایی است، پس از گذر مدت زمانی باعث خوردگی و تغییر رنگ فلزات خواهد شد، بنابراین شستشوی دستگاه به صورت برنامه ریزی شده و منظم و همچنین بررسی های روزانه از قطعات دستگاه می تواند باعث طول عمر این دستگاه می شود.

برای قطعاتی مانند گیربکس، چک کردن روغن آن و روان کاری قطعات چرخنده از ملزومات کار با دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی می باشد.

ماشین آلاتی که از آن ها برای فرآوری کودها استفاده می شوند، مختلف هستند. یک خط تولیدی را در نظر بگیرید که در آن انواع دستگاه های کوچک و بزرگ استفاده می شود که کود تازه وارد آن شده و پس از چندی، به صورت بسته بندی شده از خط خارج خواهد شد. هر یک از دستگاه هایی که در این بخش به کار گرفته می شوند، دارای وظایف مشخصی هستند.

برخی از این دستگاه ها، کودها را به شکل یکسان و یکنواخت خرد و آسیاب می کنند، برخی دیگر آن ها را انتقال داده، خشک می کنند و به اشکال مختلفی در خواهند آورد.

روی هم رفته اگر می خواهید که چنین دستگاه هایی را تهیه و خریداری کنید، خوب است که سری به فروشگاه های آنلاین از جمله سایت شرکت مکاترونیک لاندا بزنید.

خرید از این طریق، نه تنها راحت است، بلکه دارای یک سری مزیت ها و حسن ها نیز است. مثلا شما می توانید تنوع بالایی از برند و مدل دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کودهای دامی را در سایت شرکت مکاترونیک لاندا مشاهده کنید. در هر صورت، فروش هر نوع از ماشین آلات و قطعاتش را که بخواهید؛ چه ایرانی و چه خارجی، با جستجویی کوتاه مدت می توانید از وب سایت های اینترنتی تهیه کنید.

برای سفارش و استعلام قیمت خشک کن لوازم آتشنشانی با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

خرید-خط-تولید-دستگاه-خشک-کن-یا-عقیم-سازی-کود-دامی

هزینه راه اندازی خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

حداقل ظرفیت دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی گروه تولیدی لاندا ماشین، 500 کیلوگرم در ساعت است.

برق مصرفی دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، برق سه فاز است. سیستم گرمایش دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، مشعل اتمسفر است.

دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی گروه تولیدی لاندا ماشین به یک اپراتور نیاز دارد.

کودهای دامی در دستگاه های خشک کن و یا عقیم سازی کودهای دامی به صورت گرانول، پلت و پودری از آن خارج خواهند شد.

کود گرانول یا خشک، یک نوع کود است که در قالب هایی مانند کود خشک، کود خوشه ایی، کود مایع و یا ضد پودر عرضه خواهد شد. کود گرانول یا خشک دارای مزایا و معایبی است که کشاورزان و باغبانان با در نظر گرفتن روش صحیح استفاده از آن، می توانند از این کود بهترین استفاده را کنند. برخی از شرکت های تولید کننده کود گرانول مصنوعی، جهت ایجاد تعادل مورد نظر در آن از مواد شیمیایی و مواد مغذی مختلف استفاده می کنند.

کود پلت از جمله کود های کامل است که منبع ماده آلی برای تقویت انواع خاک ها است. این نوع کود علاوه بر داشتن مواد مغذی، از نظر نیتروژن نیز بسیار کود غنی تری نسبت به دیگر کودها به شمار می رود. کود پلت به صورت صددرصد خالص از کمپوست کود مرغی تهیه می شود و تمامی خواص کود مرغی را به صورت کامل دارا می باشد. کود پلت درحین تولید کاملا ضد عفونی و استریل می شود و فاقد عوامل بیماری زا، بذر، علف هرز، لارو و تخم حشرات و سایر الودگی های متداول در کودهای دامی خام می باشد.

کود پلت

کود پلت با دارا بودن تمامی مواد غذایی مورد نیاز گیاهان و ۹۰ درصد ماده آلی مفید، حاصلخیزی خاک را افزایش داده و سبب ازدیاد محصول و بهبود کیفیت آن می شود. کود مرغی غنی شده برخلاف کودهای دامی خام و شیمیایی، فاقد تاثیرات مخرب بر خاک، ریشه گیاهان و محیط زیست بوده و عناصر موجود در آن در اثر آبیاری های متوالی یا بارندگی ها شسته نمی شود، بلکه به تدریج آزاد و فعال می شود و برای ریشه گیاه قابل مصرف می شود.

پلت کود مرغی، خاک را متخلخل کرده و به این ترتیب راه نفوذ هوا و اکسیژن را به لایه‌ های زیری باز خواهد کرد. در نتیجه این فرآیند، گیاه بهتر نفس می ‌کشد. همچنین رنگ تیره پلت مرغی، جذب نور خورشید را از طریق خاک افزایش می ‌دهد. اسیدیته خاک با وجود پلت مرغی، تنظیم شده و ظرفیت نگهداری آب توسط آن افزایش پیدا می کند. همه این قابلیت ‌ها که در پلت مرغی وجود دارد، باعث خواهد شد که خاک حاوی این ماده ارگانیک، ساختار بهتری داشته ‌باشد.

کود های اولیه به صورت جامد و پودری بوده اند. تحول زیادی در مجموعه کود پودری به مرور زمان بوجود آمده است. این نوع از کودها، جایگاه خود را در نهاده های کشاورزی حفظ کرده اند و حالا از فراوانی بیشتری نسبت به کودهای مایع برخوردار هستند. کودهای پودری دارای ترکیبات مختلفی از عناصر غذایی گیاهان هستند که امروزه با درصد ها و ترکیبات متنوعی در بازار موجود هستند.

بسته بندی آسان و کم هزینه، نگهداری طولانی تر بدون نیاز به شرایط خیلی خاص و همچنین ارزان تر بودن آن ها از مزایای کودهای پودری نسبت به کودهای مایع می باشد. این کودها اغلب به راحتی حل می شوند و همراه آبیاری و یا حتی به صورت محلول پاشی مورد مصرف گیاهان قرار می گیرند. شکل ساختمانی کودهای پودری به صورت پودر یا کریستالی است. از کودهای پودری در تمام مزارع، باغات و گلخانه ها قابل استفاده است و این امر هیچگونه محدودیتی ندارد.

تنوع فرمولی این شکل از کودها، بسیار زیاد است، البته چندین مورد از آن ها در بازار کشاورزی به دلیل کاربرد زیاد و یا نیاز بالای گیاه، امروزه رواج بیشتری دارند، مانند سولفات پتاسیم و ان پ کا ۲۰-۲۰-۲۰، نیترات کلسیم و … . خلوص، درجه حلالیت، بسته بندی و پایداری این کودها در برابر سفت شدن و کلوخه شدن از مهم ترین ویژگی های تاثیر گذار این کودها در قیمت و کیفیت می باشد.

دسته بندی انواع کودهای پودری

از دسته بندی انواع کودهای پودری می توان به نیترات ها، سولفات ها، ان پ کا ها و فسفات ها اشاره کرد. ازت به دو شکل نیترات و آمونیوم برای گیاه قابل جذب می باشد. کودهای به فرم نیترات، ترکیباتی هستند که علاوه بر تامین ازت و ارتقای رشد گیاه، دیگر نیازهای غذایی آن مانند کلسیم یا پتاسیم را نیز برطرف می کنند.

هزینه راه اندازی خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی در بازار متفاوت اعلام می شود. با سر زدن به شرکت مکاترونیک لاندا می توانید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی را براساس نیاز خود تهیه کنید و همچنین خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی را راه اندازی کنید.

یکی از عوامل مختلفی که در بحث تعیین قیمت راه اندازی خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی بسیار مهم می باشد، نوع متریالی است که در ساخت دستگاه به کار می رود. از جمله عوامل دیگر می توان به ابعاد، میزان کاربری، طراحی و برندی که آن را ساخته است، اشاره کرد. همه شرکت ها بر اساس همین عوامل است که کالای خود را قیمت گذاری می کنند و روانه بازار خرید و فروش می کنند.

می توان گفت که معمولا خریداران این گونه از دستگاه ها، شرکت های صادر کننده، شرکت های تولید کننده و پخش کننده کود و همچنین فروشندگان جزئی در بازار می باشند. هر کدام از آن ها بسته به نیاز خود اقدام به خرید چنین دستگاه هایی می کنند. آن ها بر اساس نیاز بازار و همچنین ضرورتی که خودشان دارند، خرید خود را انجام می دهند.

روی هم رفته، این مدل از دستگاه ها همان طور که در بالا نیز به آن ها اشاره کردیم، انواع مختلفی دارند و کاربردهای متفاوتی را نیز دارا می باشند. توصیه می شود که حتما برای خرید بهترین آن ها به عرضه کنندگان معتبری مانند شرکت مکاترونیک لاندا سری بزنید. خرید دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کود دامی را می توان هم به صورت عمده و هم به صورت تکی انجام داد.

هزینه راه اندازی خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

لیست قطعات و لوازم خط تولید دستگاه خشک کن یا عقیم سازی کود دامی

یکی از بهترین انتخاب ها برای فرآوری کود دامی با حجم زیاد ضایعات حیوانی، دستگاه های با تیغه های داسی شکل است که در قسمت نوک روتاری تجهیز شده است. به همین خاطر، محصول نهایی یک شکل و با درصد رطوبت یکنواخت خواهد بود.

به دلیل طراحی خاص تیغه ها، ضایعات در قسمت بالایی ریل متراکم شده و یک ساختار گنبدی شکل به وجود می آید. این کار، میزان تماس با هوا را افزایش داده و به همین علت، راندمان فرایند خشک کردن کود بالا می رود.

دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی از یک موتور متحرک فلنج دار استفاده می کند و زنجیر و چرخ زنجیر در آن حذف شده اند، به همین علت نیازی به نگهداری و روغن کاری نخواهد داشت.

ظرفیت موتور روتاری بسته به نوع و شرایط ضایعات، قابل تنظیم است. دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی همچنین دارای یک اینورتر است که به کاهش ساعات کاری کمک خواهد کرد. به دلیل تولید درصد زیادی پلت یکپارچه و محکم به دلیل میکس نمودن مواد به سمت بالا و چرخش سریع پاروها این امر امکان پذیر می باشد. طبق تحقیقات به عمل آمده با استفاده از دستگاه خشک کن یا عقیم سازی کود دامی، حدود 70 درصد کودها به پلت با سایز 4 الی 11 میلی متر تبدیل خواهد شد.

لیست برخی از قطعات و لوازم خط تولید دستگاه خشک کن یا عقیم سازی کود دامی شامل موارد زیر است:

  • دریچه بازرسی توری: دریچه بازرسی توری، یک دریچه فوقانی برای بازرسی فوری و آسان توری ها است.
  • مارپیچ با آلیاژ آبکاری شده
  • گیربکس خورشیدی: گیربکس خورشیدی، کاهش دهنده مصرف انرژی است و باعث دوام بیشتر دنده های گیربکس خواهد شد.
  • توری ها در سایز های مختلف
  • بلبرینگ جلوی مارپیچ: ساختار بلبرینگ جلویی مارپیچ، هدایت کامل آن را برای کاهش ساییدگی توری دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی تامین می کند.
  • دریچه بازرسی آب بندی
  • جعبه کنترل
  • میکسر
  • پمپ

خط تولید خشک کن کود دامی

قیمت خرید خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، باعث کاهش حجم فضولات و کودهای دامی تا میزان 20 تا 30 درصد حجم اولیه خواهد شد، به همین خاطر ذخیره و نگهداری این کودها، احتیاج به فضای کمتری دارد همچنین حمل و نقل آن نیز ارزان تر از کود معمولی خواهد شد. استفاده از این دستگاه همچنین از تکثیر لارو و حشرات در داخل کودها جلوگیری به عمل می ‌آورد.

در این روش حتما باید از کود خشک کن ‌های مکانیکی استفاده شود که در طی آن، کودهای دامی و همچنین کود مرغ پس از خشک شدن، تبدیل به پلت یا بلوک شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

قیمت دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی با توجه به سایز، جنس قطعات و میزان حجم تولید در ساعت، توسط برخی از متخصصان سازنده این دستگاه ها مشخص خواهد شد.

دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کود دامی را می توان از تولید کنندگان آن به طور مستقیم خریداری کرد. در حال حاضر بیشتر شرکت ها نیز خود بدون این که واسطه ایی در میان باشند، وارد بازار شده اند و به ارائه محصولات خود می پردازند. این گونه از معامله ها، می تواند به نفع هر دو طرف باشد. از مزیت های این نوع خرید و فروش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید ارزان
  • خرید محصول دارای گارانتی
  • بهره مندی از خدمات پس از فروش
  • خرید محصول با کیفیت

شرکت مکاترونیک لاندا، آماده ساخت و ارائه انواع مختلف قسمت های یک خط دستگاه خشک کن و عقیم سازی تولید به صورت جداگانه به درخواست همه مشتریان عزیز می باشد. انواع دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی در ایران توزیع خواهد شد که هر کدام از آن ها کیفیت های متفاوتی را ارائه می دهند.

بسیاری از دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کود دامی به خاطر بی کیفیتی قطعات در زمان تولید با کمترین فشار ممکن بر روی آن ها دچار آسیب یا از کار افتادن در خط تولید خواهند شد. پس می بایست برای تهیه بهترین کیفیت قسمت های یک خط تولید خشک کن کود دامی از متخصصین حرفه ایی در کشور کمک گرفت که بهترین راه برای این ارتباط از طریق شرکت مکاترونیک لاندا می باشد.

شرکت دانش بنیان لاوین نگار دانشگر با نام تجاری لاندا با هدف ارائه خدمات مهندسی، ساخت، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی از سال 1394 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و به پشتوانه تجربیات علمی و حرفه ایی کارشناسان خود پروژه های بسیاری را با همکاری شرکت ها و سازمان هایی مانند وزارت نیرو، برق منطقه تهران و قم، ایران خودرو و ارگان های مطرح دولتی و خصوصی به نحو مطلوب و با کیفیت مناسب به اتمام رسانیده است.

کارخانه های طرف قرارداد با شرکت مکاترونیک لاندا از استانداردهای برتر جهانی، مسئولیت در قبال محیط زیست و امنیت کارمندان حمایت می کنند. سیستم تحویل شرکت مکاترونیک لاندا (شرکت لاوین نگار دانشگر) دارای این مزیت است که می توانند برنامه تحویل رو کنترل کنند. زمان تحویل، حمل و نقل و صحت و هماهنگی عملکرد این شرکت معتبر، باعث رضایت خاطر شما خواهد شد.

قیمت خرید خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی

سخن آخر:

در حقیقت کود دامی از فضولات حیوانات و دام ها تهیه می ‌شود که بیشتر از کود گوسفند، گاو، اسب و یا مرغ تشکیل می ‌شود. کود دامی به علت دارا بودن حجم وسیعی از مود آلی و غذایی باقی مانده که برای غنای خاک بسیار مفید می ‌باشد، در طول تاریخ همواره مورد توجه کشاورزان قرار داشته است.

از دستگاه های خشک کن و عقیم سازی کود دامی در محیط های کشاورزی برای حذف رطوبت از کود مرطوب استفاده می شود. فرآیند خشک کردن، کود دامی را تجزیه می کند، باکتری ها را از بین می برد و بسترهای عاری از مولدهای بیماری زا را ایجاد می کند.

در کل دستگاه های خشک کن کود را بر اساس میزان حرارت به دو دسته دستگاه خشک کن کود دامی با حرارت مستقیم و دستگاه خشک کن کود دامی با حرارت غیر مستقیم تقسیم بندی می کنند.

خط تولید دستگاه خشک کن یا عقیم سازی کود دامی معمولا در مجاورت مرغداری ها و دامداری ها احداث می شود.

استفاده از دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی دارای مزایای زیادی است. از سری مزایای استفاده از این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، بهترین انتخاب برای خشک کردن کود دام و طیور است، با استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، محیط زیست آلوده نخواهد شد و … .

استفاده از خط تولید دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی، باعث کاهش حجم فضولات و کودهای دامی تا میزان 20 تا 30 درصد حجم اولیه خواهد شد.

شرکت مکاترونیک لاندا، آماده ساخت و ارائه انواع مختلف قسمت های یک خط دستگاه خشک کن و عقیم سازی تولید به صورت جداگانه به درخواست همه مشتریان عزیز می باشد. حداقل ظرفیت دستگاه خشک کن و یا عقیم سازی کود دامی گروه تولیدی لاندا ماشین، 500 کیلوگرم در ساعت است. کودهای دامی در دستگاه های خشک کن و یا عقیم سازی کودهای دامی به صورت گرانول، پلت و پودری از آن خارج خواهند شد.

قیمت دستگاه خشک کن و عقیم سازی کود دامی با توجه به سایز، جنس قطعات و میزان حجم تولید در ساعت، توسط برخی از متخصصان سازنده این دستگاه ها مشخص خواهد شد.

دستگاه ‌های تولید شده توسط گروه صنعتی لاندا، مطمئن ‌ترین و اثبات‌ شده ‌ترین فناوری موجود در بازار امروز را نشان می ‌دهند.

دستگاه هوشمند جایگزین فیوز با قابلیت کنترل از راه دور
ادامه مطلب
با ما در ارتباط باشید
ارسال با واتس اپ
تماس با ما