تاریخچه ساخت دستکش های لاتکس تاریخچه ای دور و دراز است. اولین جرقه برای تولید و ساخت دستکش های لاتکس حساسیتی بود که در دست کارکنان کادر درمان رخ داده بود و دلیل آن برخورد و تماس دست آن ها با مواد ضد عفونی کننده و شیمیایی بود. این دستکش ها چند سده پیش برای اولین بار به تولید رسیدند. هدف اصلی از استفاده دستکش های لاتکس جلوگیری از گسترش میکروب و انتقال بیماری ها می باشد. در ادامه قصد داریم پیرامون فرمول ساخت دستکش لاتکس به گفتگو بپردازیم بنابراین همراه ما باشید.

فرمول ساخت دستکش های لاتکس به گونه ای ست که هم از بهداشت و سلامت دست کارکنان محافظت می کند و هم مانع انتقال انواع پاتوژن های بیماری زا می شود. کاربرد این دستکش ها نه تنها در حوزه درمان و پزشکی می باشد بلکه در حوزه هایی چون صنعت، زیبایی، صنایع غذایی، ساخت دارو و صنعت الکترونیک نیز استفاده می شوند. ساخت دستکش لاتکس فرمول خاص خود را دارد و برای ساخت آن از دستگاه های مخصوص استفاده می شود.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه تونل پاستوریزاسیون با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

 

فرمول ساخت دستکش لاتکس چگونه است؟

 برای ساخت دستکش های لاتکس به تعداد زیادی از دست های مصنوعی احتیاج است. این دست های مصنوعی عمدتا از جنس سرامیک یا آلومینیوم هستند و ساختار آن ها درست به مانند ساختار دست انسان است. از این دست های مصنوعی در کارگاه ساخت دستکش لاتکس به عنوان قالب استفاده می شود. برای ساخت دستکش لاتکس در ابتدا فرآیند تمیزکاری این قالب ها صورت می پذیرد چرا که در هر بار استفاده از آن ها ممکن است بقایای دستکش هایی که از فرآیند تولید قبلی حاصل شده اند بر سطح آن ها باقی مانده باشد.

بنابراین آن ها را در محلولی از ماده شوینده و ضد عفونی کننده غوطه ور می سازند. در ادامه این قالب ها در حوضچه ای از ماده سفید کننده غوطه ور می شوند چرا که باید هر گونه آثاری از لک و آلودگی از آن ها پاک شود تا در حین فرآیند تولید در بافت دستکش ها نفوذ نکنند. عدم اجرای این فرآیند و استفاده از قالب هایی که شستشو داده نشده اند می تواند منجر به تولید دستکش های سوراخ و ناقص شود.

معرفی پرمصرف ترین پدهای الکلی
ادامه مطلب

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه کش زن ماسک سه لایه با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

بعد از فرآیند شستشو قالب های دستکش از درون برس هایی با سرعت چرخش بالا عبور می کنند تا سطح آن ها و لای انگشتان به خوبی تمیز شوند. در مرحله آخر تمیزکاری نیز قالب ها از حوضچه های آب داغ عبور می کنند و در نهایت از روی یک ریل نگهدارنده به صورت چرخشی عبور می کنند تا کاملا خشک شوند.

 

وان مواد شیمیایی

در همین حال که قالب ها در حال چرخش هستند وارد یک وان مواد شیمیایی می شوند تا یک لایه محافظ روی آن ها تشکیل شود. وجود این پوشش بسیار ضروری می باشد چرا که مانع چسبندگی ماده پلاستیکی به سطح قالب های سرامیکی می شود. بعد از تشکیل این پوشش قالب ها وارد حوضچه ای از لاستیک مذاب داغ می شوند که هدف از این کار افزایش استحکام و قدرت دستکش ها می باشد. این ماده شیمیایی با لایه ای که از قبل روی قالب ها شکل گرفته بود وارد واکنش شیمیایی می شود و ساختاری ژل مانند را تشکیل می دهد.

در ادامه برای جلوگیری از ریزش ژل از روی قالب ها آن ها را درون آون قرار می دهند. در اثر برخورد با حرارت، ماده ژل مانند شروع به خشک شدن می کند و ساختار دست را به خود می گیرد. در ادامه نیز فرآیندی به نام والکانیزیشن روی دست ها صورت می گیرد تا به خاصیت ارتجاعی و الاستیکی دستکش های لاتکس افزوده شود.

نکاتی که پیش از خرید دستگاه تاریخ زن باید توجه کنیم؟
ادامه مطلب

زمانی که ساختار دستکش های لاتکس شکل گرفت آن ها را مورد شستشو قرار می دهند و بعد از درون تعدادی برس عبور می دهند تا قسمت مچ دستکش ها به صورت رول در آید. حرکت مهره ها روی قالب های دستکش در این مرحله در آمدن دستکش ها از درون قالب ها را ساده تر می کند.

برای سفارش و استعلام قیمت خط تولید دستمال مرطوب با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

 

جداسازی قالب ها از دستکش ها

در این مرحله کارگرها به ترتیب دستکش ها را از درون قالب ها جدا می کنند. البته اگر از دستگاه های تمام اتوماتیک برای ساخت دستکش لاتکس استفاده کنید نیازی به نیروی کار در این مرحله نیست. فشار هوا به خارج شدن دستکش ها از درون قالب ها کمک می کند. هر چند که دستگاه های اتومات مختلف می توانند ساز و کار خاص خود را داشته باشند.

بعد از این دستکش ها وارد مرحله بازرسی می شوند و بازرسان با چک کردن دستکش ها هر گونه آثاری از پارگی، سوراخ شدن و نقص را در آن ها تشخیص می دهند و اقدام به جداسازی ضایعات می نمایند. حتی کوچکترین سوراخ اجازه تایید محصول را به بازرسان نمی دهد. در این گام از ساخت دستکش لاتکس، دستکش ها آزمایش نشتی را نیز طی می کنند تا در صورت وجود نشتی از دسته خارج شوند.

در گام بعدی دستکش ها را رنگ کاری می کنند تا ضخامت و استحکام آن ها بیشتر شود. به موجب برخی از رنگ ها  می توان چند بار از دستکش های لاتکس استفاده کرد و برخی رنگ ها آن ها را به دستکش های یکبار مصرف تبدیل می کنند. فرمول لاستیکی برای هر رنگ متفاوت می باشد.

کاربردهای دستگاه بسته‌ بندی توزین دار
ادامه مطلب

به عنوان مثال دستکش های نارنجی بسیار ضخیم هستند و چند بار استفاده می باشند در حالی که دستکش های آبی یا همان دستکش های جراحی یکبار مصرف می باشند و ضخامت کمی دارند. برای بسته بندی دستکش های لاتکس عموما از آرد ذرت یا نشاسته استفاده می شود تا دستکش ها به هم نچسبند و وارد شدن درست درون آن ها به سادگی صورت پذیرد.

برای سفارش و استعلام قیمت دستگاه دستکش یکبار مصرف لاتکس معاینه با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

 

ماده اصلی فرمول ساخت دستکش لاتکس چیست؟

لاتکس ماده ای لاستیکی می باشد که 55 درصد از آب و 40 درصد از مواد لاستیکی تشکیل شده. این ماده شامل پروتئین ها، فسفولیپیدها، کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه می شود. لاتکس طبیعی در واقع ماده ای شیری رنگ می باشد که زیر پوست درختان می توان آن را یافت و در سلول های گیاهی به نام acticifers به تولید می رسد. لاتکس مصنوعی اما از ترکیبات شیمیایی و هیدروکربن های غیر اشباع حاصل می شود که در طی فرآیند های پتروشیمی به دست می آید.

برای سفارش و استعلام قیمت خط تولید ماسک پزشکی با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

نتیجه گیری

دستکش های لاتکس دارای مقاومت بالایی در برابر پارگی هستند. این دستکش ها دارای خاصیت ارتجاعی می باشند و در برابر محلول های شیمیایی و الکل مقاوم هستند. دستکش های لاتکس طبیعی به دلیل فرمول طبیعی خود دارای سازگاری با محیط زیست هستند و به راحتی تجزیه می شوند. این دستکش ها را نباید در معرض مواجهه با روغن قرار داد چرا که در برابر مواد روغنی دارای مقاومت کمی می باشند.